محمد بهمن بیگی در گفتگوی ابراهیم گلستان

گلستان گرچه چون همیشه تلخ می گوید و می نویسد اما تلخی اش حکایت آن تلخوش که صوفی ام الخبائثش خواند اشهی لنا واحلی من قبله العذارا  می باشد .

گفت و گوی اختصاصی فصل نامه فراسو با ابراهیم گلستان نویسنده، فیلمساز و منتقد برجسته ایرانی درباره محمد بهمن بیگی و آثارش کلیک کنید

... شماگر بخواهید از بهمن بیگی انتقادی داشته باشید در چه زمینه ای انتقاد می کنید؟

می گوئید یعنی اول بخواهم انتقاد کنم بعد بیایم جستجو کنم که از چه چیز باید انتقاد کنم؟ مگر من مرض دارم؟ چه انتقادی می توانم داشته باشم؟ شاید بتوانم بگویم که مثلا توی خواب خُرخُر می کرد....

... یک سری اتهامات یا انتقاداتی به بهمن بیگی می زنند نظیر همکاری با اصل چهار ترومن و حمایت از وی یا اینکه کارهای بهمن بیگی در راستای سیاست ها و اهداف دولت شاه بوده...

گُه می خورند... بنویس از گلستان پرسیدم و گلستان جواب داد گُه می خورند. شَکر می خورند هم نه. بنویس گلستان گفت «گُه». «گاف» با ضمه رویش و «ه» گرد، «ه» هوز. بگویند خودش خورده. بگویند بی تربیت است....







نظرات 3 + ارسال نظر
saeed شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:33 ب.ظ

تا هستی و به یاد میاوری او هست//
هر دوشان آدم های خوبی هستند. برای انسانیت و اخلاق هزینه داده اند. مرحوم بیگی را اول بار فردای مرگش از زبان شما و بی بی سی شناختم. واقعن کار مهمی کرده. گلستان هم که الحق "گلستان" است، حرف زدنش، بت شکن بودنش. قبل از انقلاب درباره ی مردم این گونه گفتن نشان از عمق دیدی زیاد دارد؛ باید برومچون لجن، لجن رسمی، لجن دولتی و هم چنین لجن عمومی و فساد فکری محیطم را تا خرخره گرفته...

بی معرفت شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ب.ظ http://bimarefat.pelakfa.com

امیدوارم هرکجای که هستید خدا همراهتان باشد!!!

نه به آن نظرتان نه به این. ما که منظور شما را درنیافتیم.

فاطمه یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 07:59 ب.ظ

وقتی کلیک میکنم که ادامه مطلبو بخونم صفحه ای پیدا نمیکنه :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد